Skoči na glavno vsebino

Ob letošnjem Tednu otroka, ki je potekal od 7. do 13. oktobra,  na temo Otrok, nepopisan list, so v poslanici zapisali:

»Vsak otrok se rodi kot nepopisan list, vendar je njegovo odraščanje neločljivo povezano s časom, v katerem živi, pa tudi z vzgojo in okoljem, ki ga obkroža. Kljub temu pa osnovne potrebe otrok skozi desetletja ostajajo nespremenjene. Vsi otroci, ne glede na čas in prostor, potrebujejo ljubezen, občutek varnosti, topel in zdrav dom. Potrebujejo igro, znanje, druženje z vrstniki, spodbudo. Letošnja tema Tedna otroka nas tako opominja, kako pomembno je, da otrokom omogočimo pogoje za srečno in izpolnjujoče otroštvo.«

V enoti Mehurček smo strokovni delavci za rdečo nit izbrali teme in motive otroške poezije Nika Grafenauerja z naslovom Pedenjped.  Pedenjped, ki se kot  glavni lik pojavlja v pesmih, pomaga otrokom razumeti česa vsega so sposobni, kaj lahko zmorejo danes, kaj bodo zmogli ko bodo malo starejši, da je dobro biti malo navihan in radovedno opazovati svet okoli sebe. Navihanega dečka smo v dejavnostih z otroki spoznavali na različne načine. V začetku tedna smo ga spoznali preko glasbenega nastopa vzgojitelja Sebastijana, ki je otrokom predstavil poezijo v obliki ritmičnega repa. Otrokom smo s pomočjo pesmi Slikar predstavili nove besede, se urili v risanju portretov, pisanju lastnih imen in staršem pripravili slikarsko razstavo. Preizkusili smo se v pripravi Pedenjpedovih kroglic in  pripravili čajanko. Za zdrav duh v zdravem telesu smo poskrbeli s športnimi igrami na igrišču in z interaktivnim pohodom, kjer so otroci iskali Pedenjpeda. Konec tedna smo popestrili s Pedenjpedovim plesom, talenti in skupnim prepevanjem.

Teden otroka je tudi letos potekal v veselem in poučnem duhu. Pomembno je, da se ob takšnem obeležju zavedamo, da so otroci, kot nepopisani listi. Naloga staršev in strokovnih delavcev je, da jim s podporo in spodbudo list pomagamo čim bolj raznovrstno popisati. Vsako znanje, ki ga bodo prejeli v predšolskem obdobju, bo pomembna podlaga za prihodnost in za pot k samostojnosti.

»Vsak drobec znanja, ki ga otrok pridobi sam – vsak problem, ki ga sam reši – postane mnogo bolj njegov, kot bi sicer bil.« (Herbert Spencer).

Pripravila: Alenka Korenjak, dipl. vzg.

Dostopnost