Čas, preživet z otrokom ob knjigi, z branjem, pripovedovanjem in pogovarjanjem, je kvalitetno preživet čas. Najpomembnejše je, da se zavedamo, da z branjem raznolike otroške literature spodbujamo v otroku pozitiven odnos do branja, knjig, jezika; hkrati pa je skupno branje prvi korak k trajnostnemu razvoju in postavljanju temeljev otrokovega življenjskega sloga.
Otrokovo doživljanje skupnega branja je odvisno od sposobnosti staršev in vzgojiteljev za ustvarjanje intimnega in prijetnega vzdušja med skupnim branjem. Pomemben je prav način, kako otroku posredujemo bralne izkušnje, kako znamo potešiti otrokovo radovednost, kako odgovarjamo na otrokova vprašanja, se odzivamo na njegove izkušnje, predstave in spoznanja. Svet knjige in svet malega bralca lahko povežemo le, če se naslonimo na otrokovo znanje o svetu, na njegovo okolje in zanimanje.
Raziskovalci danes vse bolj poudarjajo pomen čustvenega razpoloženja med skupnim branjem. Otrok, ki se počuti med skupnim branjem prijetno in varno, si bo želel take trenutke ponovno doživeti in bo razvil interes za branje – sprva za skupno, kasneje pa za samostojno.
Branje knjig otrokom ustvarja toplino in krepi čustvene vezi v družini. Poleg tega dobro in pomirjevalno vpliva tudi na starše, saj skupaj z otroki uživajo in stopajo v domišljijski svet. Otroci, ki jim v predšolskem obdobju in še posebno v prvih treh letih berejo in se pogovarjajo z njimi , imajo močnejši temelj za uspešno branje v kasnejšem življenju.
Ravno iz tega razloga in predvsem zavedanja, kakšno moč imamo odrasli pri vstopu otrok v svet pravljic, smo se v našem vrtcu odločili, da organiziramo Zarjine bralne urice, za katere upamo, da bodo postale naša stalnica tudi v prihodnje.
Nekaj utrinkov iz bralnih uric, ki so se odvile v vseh enotah našega vrtca, si lahko ogledate v galeriji prispevka.